Vanliga frågor
Göra en bokning
- Kan jag boka via telefon?
- Det finns inga biljetter den dag jag vill gå. Kan ni hjälpa mig?
- Vilka betalningsmetoder accepterar ni?
- Är LondonMusicals.se en säker sida?
- Hur vet jag om min bokning är bekräftad?
- Erbjuder ni grupprabatter?
- Erbjuder ni barn/elevrabatter?
Efterförsäljning
- Var är min bokningsbekräftelse?
- Hur/När får jag mina biljetter?
- Vad ska jag göra om mina biljetter inte kommer med posten?
- Jag har förlorat mina biljetter - vad kan ni göra?
- Vilken tid ska jag komma till teatern?
- Vilken typ av ID-handling behöver jag för att hämta biljetterna?
Avbokningar och återbetalningar
- Vad händer om jag inte kan använda mina biljetter?
- Om de annonserade aktörerna inte är med i föreställningen, kan jag få en återbetalning?
Funktionshindrade kunder
- Är lokalerna åtkomliga för handikappade?
- Ska jag göra en bokning på nätet om jag är handikappad?
- Är teater tillgängligt för dem med hörsel- eller synskador?
Allmänna teaterfrågor
- Vad är en matinéföreställning?
- Vad är en matinéföreställning?
- Vad är åldersgränsen för barn?
- Kan jag fotografera eller videofilma föreställningen?
- Är det någon paus mitt i föreställningen?
Göra en bokning
-
Kan jag boka via telefon?
Bokning kan göras via telefon och våra öppettider är: Måndag till fredag kl. 09.00-21.00, lördag och söndag från 10.00-20.00
-
Det finns inga biljetter den dag jag vill gå. Kan ni hjälpa mig?
Om ni inte hittar tillgängliga biljetter på vår webbplats, kan ni alltid ringa oss så försöker vi få fram extra biljetter.
-
Vilka betalningsmetoder accepterar ni?
Vi accepterar alla större kreditkort och vi tar inte ut extra avgifter för betalning med kreditkort. Vi accepterar även banköverföring, men ni måste kontakta oss för att ordna en annan form av betalning. Känner ni inte er säker med att genomföra er bokning online, kan ni alltid ringa oss och ange ert bokningsnummer för att betala via telefon.
-
Är LondonMusicals.se en säker sida?
Vi använder den senaste säkerhetstekniken för att säkerställa ett er personliga och kortinformation är säker i alla lägen. Vi använder SSL-certifikat med 256 bitars kryptering.
-
Hur vet jag om min bokning är bekräftad?
När ni anger era kortuppgifter kommer ni till en sida som bekräftar alla era bokningsuppgifter och saker ni behöver veta. Förutom det kommer vi att skicka er en e-postbekräftelse med samma information. Om ni har några tvivel, kan ni alltid kontakta oss via e-post och vi kommer att svara inom senast 48 timmar.
-
Erbjuder ni grupprabatter?
Vi har grupprabatter, men de är inte tillgängliga online. Vänligen kontakta oss för att få en offert.
-
Erbjuder ni barn/elevrabatter?
Tyvärr har teaterproduktioner inte några särskilda priser för barn eller elever. Men har ni elevgrupper erbjuder vi specialpriser. Vänligen kontakta oss för mer information.
Efterförsäljning
-
Var är min bokningsbekräftelse?
Vi skickar er bokningsbekräftelse till den angivna e-postadressen under er bokning. Om ni inte har fått er bokningsbekräftelse, vänligen kontrollera er mapp för skräppost. Om den fortfarande saknas, kontakta oss så skickar vi er en kopia.
-
Hur/När får jag mina biljetter?
1. Kunder i Storbritannien
Om ni har bokat en föreställning mer än 5 dagar i förväg kommer era biljetter att levereras till er via vanlig Royal Mail. Är föreställningen inom 5 dagar, levereras era biljetter till teaterns biljettkontor för avhämtning på dagen för föreställningen. Er e-postbekräftelse efter bokning kommer att bekräfta detta.
Avhämtning på biljettkontor: För att kunna hämta era biljetter från teaterns biljettkontor, skriv bara ut er e-postbekräftelse och visa den som ett bevis för inköpet på biljettkontoret på föreställningens dag. Biljetter kommer att finnas tillgängliga 30 minuter före föreställningen starttid.
Biljetter per post: Biljetter postas inom Storbritannien (om tiden tillåter) och kan bara skickas till den registrerade faktureringsadressen för det kredit- eller betalkort som använts för transaktionen. Biljetter bör i allmänhet tas emot inom 5 arbetsdagar efter att ni gjort er bokning, men normalt kommer de fram mycket snabbare. ( Observera att några speciella händelser och platser som O2 eller Wembley arena vanligen inte släpper biljetter förrän nära eventets datum.)
2. Internationella kunder och de som bokat med kort varsel
Biljetter bokade inom 5 dagar före föreställningens datum eller som bokats av kunder som bor i länder utanför Storbritannien och Nordirland är inte berättigade till postleverans, men har rätt till fri leverans till platsen för upphämtning av kunden på dagen för föreställningen. För att hämta era biljetter från biljettkontoret, skriv bara ut er e-postbekräftelse och visa den som ett bevis för inköpet på biljettkontoret på föreställningens dag. Biljetter kommer att finnas tillgängliga 30 minuter före föreställningen starttid.
-
Vad ska jag göra om mina biljetter inte kommer med posten?
I vissa fall kan biljetter försvinna i posten. Om ni inte har fått era biljetter, kontakta oss så ordnar vi kopior på era biljetter som kan hämtas på teaterns biljettkontor. ID-handling kan krävas för att hämta biljetterna.
-
Jag har förlorat mina biljetter - vad kan ni göra?
Om ni har förlorat era biljetter, kontakta oss så ordnar vi kopior på era biljetter som kan hämtas på teaterns biljettkontor. ID-handling kan krävas för att hämta biljetterna.
-
Vilken tid ska jag komma till teatern?
Vi brukar rekommendera att man anländer till teatern 30 minuter före föreställningens början.
-
Vilken typ av ID-handling behöver jag för att hämta biljetterna?
Ni behöver ta med er e-postbekräftelse och, om möjligt, kreditkortet ni använde för att göra er bokning.
Avbokningar och återbetalningar
-
Vad händer om jag inte kan använda mina biljetter?
När biljetterna är bekräftade kan de inte bytas eller återbetalas (såvida eventet/föreställningen inte är inställd).
-
Om de annonserade aktörerna inte är med i föreställningen, kan jag få en återbetalning?
Det finns en liten risk att aktörer kan ändras för föreställningar utan föregående meddelande. Tyvärr är användning av alternativa aktörer (understudies) inte ett giltigt skäl för att begära en återbetalning.
Funktionshindrade kunder
-
DoÄr lokalerna åtkomliga för handikappade?
Alla lokaler har åtkomst för handikappade. Eftersom många av Londons historiska teatrar är K-märkta byggnader, har många inte hissar. Många teatrar har anslagit särskilda sittplatsutrymmen för rullstolsburna.
-
Ska jag göra en bokning på nätet om jag är handikappad?
För att prata igenom era behov och se till att lokalen kan tillgodose era behov innan ni bokar, vänligen kontakta oss för mer information och hjälp.
-
Är teater tillgängligt för dem med hörsel- eller synskador?
Många lokaler har nu infraröda system med headsets och/eller hörlurar. Vissa lokaler tillåter ledarhundar i salongen och de flesta erbjuder hundvaktservice. Vissa föreställningar har teckenspråkstolkade föreställningar som en del av sitt föreställningsprogram. Kontakta oss för mer information och hjälp.
Allmänna teaterfrågor
-
Vad är en matinéföreställning?
Vissa föreställningar har mer än en föreställning per dag. En matinéföreställning är oftast på eftermiddagen.
-
Finns det en klädkod för teatern?
Det finns ingen officiell klädkod på Londons teatrar. Däremot rekommenderar vissa platser som Royal Opera House att man klär sig fint.
-
Vad är åldersgränsen för barn?
Spädbarn och småbarn är inte tillåtet på de flesta teatrarna i West End. Allmänna riktlinjer rekommenderar 5 år och äldre som minimiålder, dock kan mer specifika riktlinjer gälla för vissa produktioner. Barn måste kunna sitta utan hjälp i sin egen stol och lyssna på föreställningen, så att de inte stör andra betalande personer i publiken. Tillträde till auditoriet ska alltid ske enligt platsledningens gottfinnande. Vänligen kontakta oss för mer information.
-
Kan jag fotografera eller videofilma föreställningen?
Att fotografera eller videofilma under föreställningen brukar vara strängt förbjudet på Londons teatrar.
-
Är det någon paus mitt i föreställningen?
De flesta föreställningar har en 15 minuter lång paus.